2013. március 15.

North of Beautiful - értékelés

Nemrég fejeztem be Justina Chen Headley könyvét, a North of Beautifult.


Azon a véleményen vagyok, hogy ezt a könyvet mindenkinek el kéne olvasnia, minimum egyszer. Mivel ez a könyv lerántja a leplet arról a kérdésről, ami a legtöbb embert, főleg a nőket foglalkoztatja: "Mi a valódi szépség? "
Sokszor hallhatjuk, hogy az igazi szépség nem a külső, hanem a belső szépség, de ezt valahogy nagyon nehéz elfogadni, megérteni, amíg olyan lányok vesznek minket körbe, akiket mi tökéletesnek látunk. Vajon tényleg azok?
Terra Cooper vékony, magas, hosszú combjai vannak, eredeti, gyönyörű szőke haja van, és hatalmas, igéző szemei, tekintete. Csak egy tűzfolt van az arcán, ami ha jobban belegondolunk, akár szépségfoltnak is titulálható. Ő mégis csúnyának érzi magát, és rengeteg réteg sminkkel próbál egy olyan embert mutatni a világ felé, aki valójában nem is létezik.
Ám amikor egy baleset folytán megismerkedik Jacobbal, megváltozik az élete, mivel más nézőpontból kezdi el látni a világot, méghozzá a fiú nézőpontjából.
Terra bátyjának, Merc-nek köszönhetően a lány eljut Kínába az édesanyjával, ahová Jacob, és az ő anyukája, Norah is velük tart. Én még sosem voltam Kínában, de már rengeteg filmet, képet láttam, és olvastam róla. De emellett egy tiniknek szóló könyvben sem olvastam még Kínáról, csak Amerikáról, Angliáról, talán még néha Franciaországról. Ezért a könyv ezen része is nagy érdeklődéssel töltött el, szívesen képzeltem magam elé a bemutatott tájakat, épületeket.



Mint minden könyvben, ebben is kellett egy olyan szál, ami a gyönyörű tájleírások mellett kis izgalomban tartja az olvasót. Ez a szál Terra és Jacob kapcsolata volt, mivel a lánynak volt barátja, méghozzá nem is más, mint a suli birkózócsapatának leghelyesebb tagja, Erik. De szerencsére Terra már elég hamar felismerte, melyik fiúban rejtőznek igazi értékek, mégis ott a hiba, hogy nem mert szakítani Erikkel. Nem bízott eléggé a szépségében, és természetesen a személyiségében, Önmagában, hogy másnak is kellhet.
Nem nehéz a visszahúzódó példát követni, ám nagyon merésznek kell lenni ahhoz, hogy valaki kilépjen az Őt meghatározó képekből, elméletekből, elgondolásokból, és felvállalja önmagát, úgy ahogy van. Mert lehet, hogy nem fog így kelleni egy-két embernek, néhányan kinevetik, kibeszélik a háta mögött, de abban is biztos lehet, hogy aki így megszereti, az tényleg őt szereti, őt támogatja, és kitart mellette még világ a világ! :)

Ez a könyv egy olyan gondolatot visz végig, amely mindenki számára rejt meglepetéseket, elgondolkodtató gondolatokat és megoldásra váró kérdéseket.
Az értékelésemet egy, számomra sokat mondó idézettel zárnám:
"Vannak dolgok, amik maradandóak. Minden tapasztalat, jó vagy rossz, amiből tanulni lehet. Egy árva kislány mosolya. Egy fiú, aki a Valódi Északra mutató iránytű.

Jacob arcába néztem, semmi nem állt közöttünk. Közelítettem egy lépést. Aztán még egyet. És még egyet.
- Itt vagyok - mondom neki. - Én vagyok."

Olvassátok el!
Tényleg nagyon megéri! ;)

Patyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése