2013. március 8.

Kelley Armstrong: The Awakening - Az ébredés

Az első rész végére már körvonalazódott az alaptörténetünk.
Mint kiderült, Chloé nem csak hallucinálta a szellemeket: ő egy nekromanta, vagyis képes a lelkek visszahozatalára a túlvilágról, és a szellemekkel való kommunikációra. Emellett megtudjuk, hogy Simon varázsló, Derek vérfarkas, Rae pedig valószínűleg egy féldémon. Elég sokminden, elég gyorsan :)
Mégis tetszett ez a könyv! Nem egy szokásos "van egy másik világ tele természetfelettiekkel" sztori, ugyanis itt eleinte minden nagyjából normálisnak mondható. A Lyle Ház lakóit egy pszichológus kezeli, kapnak gyógyszereket, vannak leleteik, mintha csak "átlagos" betegek lennének. Chloé-ban többször felmerül a kérdés, hogy tényleg megőrült e... Ám végül, Derek segítségével, elfogadja a mivoltát, és itt kezdődhetnek a kalandos részek :)
A vége nagyon jól el lett találva! Az addigi izgalmak csak fokozódtak és még több kérdés merült fel bennem.
Mi van a fiúkkal? Mit csinálnak majd Chloé-val és Rae-val? Hová viszik őket? Liz tényleg halott? Ha igen, miért ölték meg?
Aztán belekezdtem a második kötetbe.



Egy szép, nyugodt, tiszta, szállodaszerű épületben indul a történet, ahol Chloé szobát kapott. Miután kiderült, hogy Lauren néni is az üldözőikhez tartozott, és hogy Tori elárulta őket, a fiúknak pedig nyoma veszett, a lány eléggé magába zuhant. Az elmélkedésben, hogy: "Mihez is kezdjen most?", dr. Davidoff zavarta meg, méghozzá azzal, hogy segítsen neki megtalálni Simont és Dereket.
Bár a szökési terv nem éppen úgy sült el, mint képzelte, mégis sikeres volt. Torival megmenekültek.
Torival? Igen! Azzal a lánnyal, aki beárulta őket az előző ilyen próbálkozásnál. Vagy mégsem? Lauren néni leveléből tudjuk meg végül az egész sztori alapját, amiben pár kérdésünkre választ is kapunk.
De nem sok időnk marad a levélen gondolkodni, ugyanis végre megjelennek a történetben a fiúk is, Simon és Derek!
Ebben a részben is Dereknek szurkolok... :) Nem tudom miért.. Sokkal több jelenetben is van benne, illetve van egy-két vicces rész is:
"- Kutya - jegyezte meg állával a bekerített udvar felé bökve. - Korábban ott volt, benn.
Arra számítva, hogy legalább egy doberman nyálazza a kerítést, követtem a tekintét egy kis fehér szörpamacsig ... 
- Atyaúristen! Egy gyilkos pomerániai fenevad! - pillantottam Derekre. - Kemény dió, de szerintem van esélyed!"
Ami még nagyon tetszik a könyvben, hogy valóságosnak tűnik. Méghozzá pont Chloé szerepe miatt. Mivel filmrendező szeretne lenni, néha előjön a: "Mi lenne, ha most egy filmben lennénk?" kérdés. Igazság szerint ezen én is szoktam gondolkozni ... :D Ti nem?
"Menekülésünk moziváltozatában egyből csapdába rohantunk volna. Mindenkit fogságba ejtenek... kivéve persze engem, a főhősnőt. Én elég okos lennék a csapda elkerüléséhez, így tervezgetném barátaim bátor kiszabadítását, ami nem egyszerű. Vagy feltűnésmentes. Tori és Simon egy egész városrészt robbantana fe a varázslataival, Derek meg teherautókat hajigálna az üldözőinkre. Én egy szakasz zombit toboroznék egy viszonylag közeli temetőből."
Na de most már rövidre zárom értékelésem!
A második rész nekem sokkal jobban tetszett, mint az első. A menekülés során olyan izgalmakba keverednek szereplőink, amiknek a végkifejletét nem tudjuk megjósolni, vagy ha megtudnánk, akkor is inkább olvasunk tovább és engedjük, hogy a történet magával ragadjon! :)
Mindenképp ajánlom elolvasásra!
Bár a végén egy-két rész lezárásra kerül, természetesen kérdések még mindig maradtak ... A legfontosabb számomra: Kit választ Chloé?


Kicsit aggódom Derekért: 
"Simon végigsimította a lábam, majd hozzáért a kezemhez és megfogta. Rám mosolygott, én meg viszonoztam.
Azt vártam, hogy majd biztatásképp megszorítja, ahogy szokta, és elengedi. Ehelyett úgy látszik, mosolyomat a bátorítás jelének vette, egymásba fonta az ujjainkat és a combomra tette."
Bár a trailer-je ennek sem nagyon tetszik, nézzétek meg. Hátha ... :)

Az Ébredés után kezdődhet A leszámolás!

Megkezdődik a végső harc, amelyben mindenre fény derül!











Olvassátok el a Sötét Erő trilógiát! Megéri! ;)

Patyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése