2013. március 20.

Cassandra Clare: Az angyal

Bocsánat, hogy csak most írok megint, de sajnos ZH-időszak van az egyetemen, így elég nehéz volt elszakadnom a szakkönyvek fölül. Azok meg gondolom titeket sem érdekelnek igazán, így nem írok róluk értékelést, ha nem gond. :) Pedig lenne egy-két hozzáfűznivalóm, az biztos.. :D

Na de a lényeg, hogy egy újabb könyvet szeretnék nektek bemutatni, amit nem más írt, mint Cassandra Clare. Arra jöttem rá, hogy bár már 4 könyvét bemutattam nektek, még semmit nem mondtam az írónőről.

Szóval ki is pontosan Cassandra Clare?
Magyar szerzőktől igen megszokott, hogy álneveket használnak az íráshoz, méghozzá angol neveket. Cassandra Clare-ről a blogja alapján megtudhatjuk, hogy Teheránban született Judith Rumelt néven. Az általunk ismert név tehát csak egy kitalált, írói álnév. :) Őszintén szólva, erre nem számítottam... :) Szóval, születése után rengeteget utazgattak a szüleivel. Megismerkedett Svájccal, Angliával és Franciaországgal is közelebbről. A sok költözés hatására, csak a könyvekben talált igazi megnyugvást, így ő is igazi moly volt :)
Bár a középiskolában is írt pár művet, hogy lenyűgözze az osztálytársait, végül Manhattan látképe adott neki olyan inspirációt, ami a leghíresebb regénye megírására ösztönözte: 2004-ben megkezdte a Csontváros írását.
Mint tudjuk, a Csontváros egy trilógia első köteteként indult, amely hatalmas sikert aratott az olvasók körében. A Végzet Ereklyéi végül 6 részre bővült, viszont számunkra most nem ez a fontos.
Cassandra megírta a Végzet Ereklyéi sorozat előzményét is, aminek egy újabb trilógiát köszönhetünk. :) A Pokoli szerkezetek első része pedig nem más, mint Az angyal, amivel meg szeretnélek titeket ismertetni.

Őszinte leszek veletek. Amikor megkaptam a könyvet, le sem esett, hogy ez a Csontváros előzménye. Tudom én, hogy oda van írva az előlapjára, de én csak elkezdtem olvasni, és olvasni... Nem fogott meg. Egyáltalán nem tudtam beleélni magam a történetbe. Nem tudtam, hogy most ki-hol-mit is csinál pontosan... Miért vagyunk ott ahol? Most akkor ki az a Will és Jem? Most melyikük is mondta az előző mondatot?
Sosem szoktam elolvasni a könyv hátulján lévő fülszöveget, mert abból elég sok mindenre fény derül, ami miatt akár izgulni is lehetne egy műben, de itt kivételt tettem. Elolvastam hát, és megtudtam a könyv lényegét, és azt is, hogy ez a Csontváros előzménye... Itt kezdett el érdekelni a dolog! :)
Bár nem tudom még most sem azt mondani, hogy igazán letepert volna ez az írás a sok-sok izgalmas jelenettel. Talán azért jó volt, hogy elolvastam, mert a Bukott angyalok városában összemosódik a két történet, és így ismertem az újonnan megjelent szereplőket. De nagyon nehezen sikerült eljutnom a végéig.
Természetesen ebben is van egy "akciójelenet", ami még tetszett is, de komolyan! Ám ahhoz, hogy eljuss az izgalmas részekig, át kell verekedned magad kb a könyv felén. Viszont megéri!
Nekem a vége megint csak tetszett. Eddig az összes Cassandra Clare által írt mű vége tetszett. Ugyanis az első gondolatod az, amikor elolvasod, hogy most akkor MI VAAN? Ide a következő résszel!!!! :)
Szóval ajánlom elolvasásra! :)

De mégis mit?
Az angyalban is több főszereplővel ismerkedhetünk meg. A női főszereplőnk nem más, mint Tessa Gray, aki Angliába utazik a bátyjához, miután nagynénje meghalt. Ám a kiszállásnál két félelmetes nővel találkozik, akik egy sötét "kastélyba" viszik őt, és rákényszerítik, hogy változzon át valakivé, aki nem önmaga. Nem úgy, hogy, tegyük fel, férfi ruhát adnak rá, vagy azt követelik, hogy játssza el az unokahúguk. Odaadnak neki egy tárgyat, ami régen valaki másé volt, és arra kell koncentrálnia, majd történik valami, amiről Tessa sem tudja mi, és ő felveszi annak az embernek az alakját, akié a tárgy volt.. Bár ez a "művelet" iszonyú fájdalmakkal jár a lány számára, minden tőle telhetőt megtesz a nővérek kedvéért, mivel  bátyja életével fenyegetik. Az egyetlen esélye az lenne, ha valaki megszöktetné őt és a bátyját is egyben.
Két férfi főszereplőnk Jem és Will. Ők mindig együtt harcolnak, és segítik egymást, illetve Árnyvadászok. Nekik vannak az igazán izgalmas harci jeleneteik... :) Ám az eseménydús harci jelenetek mellett, Willnek nagyon sok vicces részt is "köszönhetünk", ezek közül az egyik kedvencem pedig:
"– Olvastátok a Csodálatos mechanikus szerkezetek lexikonját? – Még csak nem is hallottam róla – felelte Will. – Vannak benne titokzatos, ködbe burkolózó, kietlen mocsarak? Szellemszerű leányok, akik romos várak termeiben kísértenek? Egy jóképű hős, aki a gyönyörűséges, ámde nincstelen hajadon segítségére siet?
– Nincsenek – felelte Magnus. – Van egy szaftos rész a fogaskerekekről valahol a közepén, de a többi elég száraz.
– Akkor Tessa sem olvasta – állapította meg Will."
Hogyha olvastátok a Végzet Ereklyéit, akkor örömmel értesítelek titeket arról, hogy Magnus ebben a trilógiában is szerepel, méghozzá nagyon sokszor :))


Természetesen itt is van egy főgonoszunk. Miatta izgalmas azok a részek, amikor már nem a bemutatás, és a szereplők megismertetése történik, hanem zajlik a cselekmény.
Ami nekem még igazán figyelemreméltó volt az a szerelmi szál. Nem tudom, hogy kinek szurkoljak, de komolyan! Ahogyan a Summoning-ban már eldöntöttem, hogy Dereknek szurkolok, itt nem tudok dönteni még most sem.. Pedig már a könyv végére értem. Majd meglátjuk mit hoz a jövő. :) Vagyis a Pokoli szerkezetek második része, A herceg.


Köszi szépen, hogy elolvastad ezt a kicsit hosszúra sikeredett bemutatót :)
Remélem felkeltettem valamennyire az érdeklődést eziránt a sorozat iránt! 

Patyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése