2013. augusztus 7.

Lenyűgöző teremtmények * 2

Lehet, hogy ez nem hangzik túl jól pont tőlem, de ezt a könyvet, amiről nemsokára mesélek egy kicsit Nektek, nem mertem elolvasni eddig. Annyira vastag, hogy inkább mindig valami kicsivel vékonyabba kezdtem bele. Ám a hétvégén nagyon unatkoztam, így úgy döntöttem, megnézem a belőle készült filmet. Jeremy Irons és Emma Thompson szereplésével csak jó lehet.
Érdemes, érdekes, megéri!
Legyen a Te polcod éke is! Szerezd be most! ;)

Olvastam, hogy a film és a könyv egyáltalán nem hasonlít egymásra, ezért a megnézés után elhatároztam, hogy belekezdek a könyvbe. A film is tetszett nekem, de a könyv tényleg teljesen más.
Sajnos nem ez az első könyv, aminél a film és az eredeti írás egyáltalán nem hasonlít egymásra, maximum a szereplők neveiben. Tudjátok, olvastam Seth Grahame-Smith: Abraham Lincoln, a vámpírvadász című könyvét. Nem sokkal az elolvasása után megnéztem a filmet. Lehet, hogy aki a könyv elolvasása nélkül nézi meg, jónak fogja találni, én teljesen leakadtam rajta. Semmi, de komolyan mondom semmi közös nem volt a kettőben. Nem tudom megérteni, hogy egy könyv írója hogyan engedheti, hogy ennyire megváltoztassák a művét. Remélem, hogy a Csontvárosban hűbbek maradnak az eredeti íráshoz.
Na de térjünk vissza a Lenyűgöző teremtményekre.


Kami Garcia és Margaret Stohl külön-külön is nagyon jó írók, de úgy tűnik együtt is remekelnek. Érdekes, hogy két nő úgy ír könyvet, hogy egy fiú szemszögéből ábrázolja a történet folyását.


A két főszereplőnk:
Ethan Wate és Lena Duchannes.


Elsőként ismerkedjünk meg a filmes változattal.
Ethan otthona Gatlin, egy különös kisváros, ahol soha semmi nem történik, mire a moziba kerül egy film, már rég megkapható DVD-n is, minden évben előadják a polgárháborút, illetve van egy remete lakosuk, Macon Ravenwood, akit a " város rémeként" is emlegetnek.
Megtudjuk, hogy Ethant egy ideje különös álmok gyötrik. Egy lányról álmodik, aki egy hatalmas vihar közepette egy fa alatt áll, és bár ő próbálja elérni, soha nem tudja meg ki az, mert belecsap egy villám, és felriad.


Aztán elkezdődik az iskola. Megismerhetjük Ammát, aki Ethant neveli mióta az édesanyja meghalt. És feltűnik Link is, a legjobb barát. Ám ez az év, a gimnázium 3. éve máshogy alakul, mint az eddigiek. Egy új tanuló érkezik.
Lena Duchannes különös teremtés. Fekete, hosszú ruhákban jár, és mindenkitől elhúzódik. Senki sem akar vele barátkozni már az első nap sem, mivel kiderül, hogy ő nem más, mint a remete, Macon Ravenwood unokahúga. Mégis miért költözött ide? Erre a kérdésre senki sem tudja a választ.
Ethannek ismerős a lány. Nem tudja honnan, de az. Elkezdenek összebarátkozni, ám Lena igen hidegen viselkedik vele. Amikor Ethan elmegy hozzájuk, hogy jobban megismerhesse a lányt, Lena nem akarja, hogy bemenjen a házukba, és elég elutasítóan viselkedik vele.
Majd, kisebb előjelek után, Lena bevallja a fiúnak, hogy ő Igéző. A 16. születésnapján pedig meg fog történni a Kiválasztás, ami azt jelenti, hogy Lena vagy Sötét Igéző lesz vagy Fényhozó. Ethan természetesen azonnal elhiszi a lány minden szavát, és megpróbálják megakadályozni, hogy a lányból Sötét Igéző váljon, mert akkor minden addigi érzését elveszíti.
Ahhoz, hogy ezt elkerüljék, segítségül hívják a Holdak Könyvét.

Most térjünk át a könyvre. Csak, hogy maradjon meglepetés is. :)
A főszereplőink és a helyszín megegyezik.
Ethan álma viszont más. Azt álmodja, hogy zuhan lefelé miközben megpróbálja elkapni egy számára ismeretlen lány kezét, aki vele együtt zuhan. Megpróbálja elérni, de nem sikerül. Csak egy érzés marad utána, méghozzá az, hogy nem tud nélküle élni.
A 16 éves Ethan a gimnázium második évébe lép, de nem reménykedik semmiféle változásban. Ám, ahogy a filmben is, új tanuló érkezik az iskolába. A lány érdekesen öltözködik. Mindig egy elnyűtt fekete Converse van rajta, egy érdekes lánc, amin mindenféle dolgok lógnak, és valamilyen hosszú ruha. Mindennek ellenére a Jackson gimi összes fiújának megtetszik. Sajnos, vagy nem sajnos viszont a rokoni szálai miatt senki nem akar vele barátkozni. Ethan-nek mégis felkelti az érdeklődését.
Ahogy elkezdenek ismerkedni Ethan és Lena már szavak nélkül is megértik egymást. Bár eleinte a fiú furcsának tartja az új fajta kommunikációt, egyre jobban hozzászokik. A Duchannes lány körüli furcsaságok mindennapinak bizonyulnak. Az érdekes időjárás, az iskolában betört ablak, illetve maga a Ravenwood birtok is titkokat rejt.


Hogy milyen is a városiak által sohasem látogatott Ravenwood birtok? Amikor Ethan először megy oda kívülről csak egy romos épületet lát, ám amikor belép a modern berendezés teljesen lenyűgözi. Az már egy másik dolog, hogy a berendezés részét képezi egy hatalmas farkaskutya is, aki kikergeti a házból.
Másodjára bár a ház kívülről ugyanúgy néz ki, belülről minden más lett. A berendezés jobban tükrözi a ház régi vonulatait, a falak más színűek, az emeletre vezető lépcső is teljesen átváltozott. Az ott eltöltött vacsora pedig egyszer csak eltűnik az asztalról.



A sok megmagyarázhatatlan történés után Ethan válaszokat akar. Lena végül bevallja neki, hogy ő Igéző, így különleges képességekkel rendelkezik, ahogyan az egész családja is. Ahogy többet vannak együtt, egyre több mindenre derül fény.
Ami sokkal jobb a könyvben, mint a filmben, azok a karakterek. Lena nem olyan elutasító, és visszahúzódó mint a filmben, Ethan pedig igazi fiú. Kételkedik abban, amiket megtud Lenától. Amikor a lánnyal van, minden teljesen evidensnek tűnik, ám ha egyedül van, elgondolkozik a rengeteg új információn.
A talált medál története bár a filmben is megjelenik, a könyvben sokkal jobban kidolgozott, több szálon kapcsolódik a szereplőkhöz, illetve egy kisebb bonyodalmat okoz a Holtak Könyvének megtalálásában.
Ami még különbség az Amma karaktere. Ugyanis a filmben Amma a könyvtáros is, ám a könyvben egy teljesen más karakter a normális és az Igézők Könyvtárának főkönyvtárosa. A neve Marian, és szerintem egy olyan szereplő, akit érdemes lett volna megjeleníteni a filmben is.

Plusz Ethan édesanyjának a történetszála hiányzott még nekem a filmből. A könyvben, persze ez általános, sokkal többet megtudhatunk róla, a munkásságáról, az életéről.

Összességében nekem mindkettő tetszik. A film látványában is jól sikerült szerintem, a könyv viszont sokkal többet ad. Ha tehetitek, és van rá időtök, kezdjétek el olvasni ezt a sorozatot. Még nem értem a végére, még van kb 200 oldal, de tetszik a történet folyása, izgalmasak a rejtvények, és a szereplők is különlegesek, érdekesek.

Ajánlom, hogy egyszer olvassátok el, és reménykedem, hogy akkor is ezt fogom mondani, amikor a könyv végére érek. :)

Köszi, hogy megint elolvastátok a bejegyzésem, remélem tetszett!

Puszi,
Patyi ;)

9 megjegyzés:

  1. Én nem olvastam a könyvet,de a film nagyon tetszett.Remek szerelemes történet.Csak a vége nem jó benne.Miért nem adta vissza a lány a fiú emlékét hogy újra együtt lehessenek.És a fiú miért nem megy vissza hozzá.De viszont érdemes megnézni!

    VálaszTörlés
  2. Anonymous a végén a srác megáll a kocsival és Léna nevét kiabálta.. ami azt jelenti emlékezett a lányra és ha minden igaz a film folytatódik Lenyűgöző sötétség, Lenyűgöző káosz és Lenyűgöző megváltás címmel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem tudjátok mikor j9n a folytatáás ?

      Törlés
  3. mikor jön a folytatás tudja valaki ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a könyv folytatása már megjelent.
      a filmről sajnos nem találtam semmit - csak annyit tudok, hogy nagyon sok negatív kritika érte amiatt, hogy sok részletében eltért a "based on" műtől

      Törlés
    2. nagyon stépem köszönöm de szomoruan olvastam sajnos már kijöhetne a kövi rész nagyon kiváncsi vagyok már

      Törlés
    3. esetleg még anyi hogy neten a könyvet nem lehet valahol elolvasni ha el lehet kapok linket ?

      Törlés
  4. Én a könyvet én olvastam,de a film az szerintem jó lett.Remélem miharabb ki jönnek a kövibb részek

    VálaszTörlés