2013. augusztus 14.

Carey Heywood: A Nagy Ő

Valahogy a sok vámpíros-Igézős-űrlényes könyv után, valami egyszerűbbre vágytam. Olyanra, ami romantikus, megmelengeti a szívemet, ha értitek mire gondolok.
Van itthon is sok könyv a polcomon, mégis elkezdtem keresgetni a Kindle Store-ban a romantikus könyvek között. Nem is tudom hány könyvnek töltöttem le egy kis részletét, hogy beleolvassak... Minimum 10-nek. És mi lesz, ha mind megtetszik? Hajaj!
De a lényeg az, hogy még tegnap hajnalban elkezdtem olvasni az egyik könyvet, ami szerencsémre leárazott volt, így csak 3 dolláromba került, hogy tovább olvashassam.
A könyv pedig
:
Carey Heywood: Him
"Egy elragadó történet két legjobb barátról, akik szerelembe esnek, majd hirtelen elszakadnak egymástól. Ez egy megható romantikus regény a második esélyről, ami bebizonyítja: ha megtaláltad életed szerelmét, senki más nem férkőzhet a szívedbe, csakis Ő. "

Nem tudom, hogy ti ismeritek e az írónőt, vagy magáról a könyvről hallottatok e már, nekem mind a kettő újdonság volt.


A bejegyzés elkezdése előtt, mint minden alkalommal, próbáltam kicsit utánajárni az írónőnek, hogy ki is ő valójában, hány éves, miért kezdett el írni, és leginkább milyen könyveket, regényeket ír.

Szerintem már a képén is látszik, hogy kedves, kicsit bolondos, pozitív kisugárzású személyiség. Az ajánlásából pedig rájöhetünk, hogy egy boldog házasságban él a férjével, Seth-tel:
"To Seth. I met you seven years before our first date. You will always be my HIM."
(Sethnek. Hét évvel az első randevúnk előtt láttalak először. Számomra mindig te leszel a nagy Ő.) 
Szereti a gyerekeket, könyveket, elefántokat, a belga csokit, a régi filmeket. Imád szavakat kitalálni, szerelembe esni, és kedvencei közé tartoznak a szeles napok is. :) Ez csak néhány dolog, amit elárult magáról, mégis nekem máris szimpatikus lett! :) Lehet, hogy kicsit bolondos, de szerintem kell egy bolondság is az életbe, nem lehetünk mindig komolyak és szigorúak.


A kis bemutatás után beszéljünk bővebben a könyvről.

A könyv két idősíkban játszódik: múltban és jelenben.
A főszereplőnk, Sarah Miller egy igazi munkamániás, aki minden nap minden egyes percét pontosan megtervezi, ellentétben a legjobb barátnőjével, Sawyerrel. Ám a jól szervezett napirendeket megszakítja egy családi program: Sarah bátyja, Brian megnősül. A lány már hét éve nem volt otthon, a bátyja menyasszonyát sem látta még, és őszintén szólva nem is állt szándékában hazamenni még egy ideig.
Hogy mi az oka a távolmaradásának? Inkább ki.
Egy fiú. William Price.

Hét éve Sarah elmenekült otthonról, egy bizonyos dolog miatt. Azért mondom úgy, hogy "bizonyos dolog", mert igazából az egész történet során így utal rá. Ahogy haladunk a jelenben az eseményekkel, úgy haladunk párhuzamosan a múltban is. És amikor a két szál összetalálkozik, akkor tudhatjuk meg, hogy pontosan mi is történt, ami távozásra bírta a lányt.
Bármennyire fél is a találkozástól Willel, hazarepül. A repülőn pedig egy nem várt személybe ütközik. Az előtte lévő sorban nem más ül, mint a fiú, aki összetörte a szívét.
Hogyan is kezdődött a kapcsolatuk Willel? Mik vezettek ahhoz a bizonyos dologhoz, amely eddig távol tartotta Saraht? Mi történt valójában kettejük között?
Az esküvő miatt otthon töltött egy hét Sarah minden elképzelését felülmúlja. A régi emlékek elsöprő áradata keríti hatalmába, amint belép szülei házába, és bármennyire is próbálkozik, nem tud Willel érzéketlen marad.

Ami nagyon tetszik ebben a könyvben, az az írásmód. A két idősíkban Carey Heywood nagyon jól ábrázolja a korkülönbséget, a dolgokhoz való hozzáállásban, az érzések kifejezésében, megélésében. A fiatalabb, 18 éves Sarah teljesen bele van habarodva a legjobb barátjába, Willbe, bár úgy gondolja a fiút egyáltalán nem érdekli. Érdekes dolog az önbizalom. Ahogy olvasom a sorokat, kiszúrom Will próbálkozásait, érzelemnyílvánításait, még Sarah folyamatosan félreértelmezi őket.
Abból, ahogyan évek múltán is emlékszik a dolgokra érződik, mennyire mélyen megbántották. Bármennyire is próbál ellenállni a vonzalmának Will irányába, végül "megadja" magát, és leül megbeszélni a dolgokat a fiúval. Ennek köszönhetően tudhatjuk meg, hogy pontosan mi is történt kettejük között.

A Him egy igazi romantikus könyv, amitől összeszorult a gyomrom, izgultam, majd nevettem, örültem, és összerezzentem. Szeretem az ilyen regényeket, amelyek ennyi érzelmet tudnak kiváltani belőlem, és ezt a könyvet is egyszerűen imádtam.

Ajánlom mindenkinek, aki úgy szereti a romantikus regényeket, mint én! :)

Néha jó érzés egy kicsit álomvilágba csöppenni, nem?





Puszi,
Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése