2013. március 3.

Cassandra Clare: Bukott angyalok városa

Végre megérkezett hozzám a Végzet Ereklyéi sorozat 4. kötete is :)
Először azt gondoltam, hogy Cassandra Clare-nek nem kéne erőltetni a további részek írását.. Féltem, hogy elrontja vele az első három részt. Nekem mindhárom nagyon-nagyon tetszett.

Ám szerencsére nem csalódtam.
Ez a könyv egyszerűen hihetetlen volt számomra. Nincs rá más szó.. Vagyis én még nem találtam.
Clary és Jace. Simon és Isabelle. Maia és Jordan. Magnus és Alec. Jocelyn és Luke. Lilith. Sebastian.
Rengeteg szálon futott a cselekmény, mégis követhető volt, és egyszerűen olyan izgalmas, hogy ma egész végig ezt a könyvet olvastam :)
Bár én nem nagyon szeretem a könyvekből vett idézeteket, ebből idéznem kell, mert egyszerűen olyan jó szövegek vannak benne. Természetesen Jace-nek most is sokszor köszönhetünk vicces részeket:
"Kyle megrázta a fejét. … – Megyek aludni. Reggel találkozunk. – szólt oda Simonnak, aztán Jac-ehez fordult. – És gondolom, veled is összefutunk még. Te vagy az első Árnyvadász, akivel találkoztam. – Szar ügy. – vont vállat Jace. – Ezek után az összes többi szörnyű csalódás lesz."
"Jace zihálva szorította ökölbe a kezét, haját homlokára tapasztotta az izzadság. – Folyton ezekkel a nevekkel jön – szólt. – „Ismertem Mihályt.” "Ismertem Szamaelt". „Gábriel arkangyal ltte be a sérómat.” Mintha azzal dicsekedne, hogy egy zenekarban játszik a fél Bibliával."


De emellett persze a szerelmi szálak is fontosak maradnak ebben a részben :) Szerintem itt a legjobb pillanatok Magnus és Alec között vannak.
"– Árnyvadász vagyok. – jelentette ki Alec. – Erről szól az életem, Magnus. Nem miattad mentem el, Legközelebb szeress bele egy biztosítási kárbecslőbe vagy… – Alexander. – szakította félbe Magnus. – Nem lesz legközelebb. – Közelebb hajolt, a homlokát Alec homlokának támasztotta, zöld szemével a fiú szemébe nézett."
Természetesen nem kell megijedni. Jace és Clary között is lesznek romantikus pillanatok, de azokból nem szeretnék idézni. Azok úgy jók, ahogy vannak a szövegben :) El kell olvasni, és megtudjátok :)

Amit még meg szeretnék említeni, az Cassandra felülmúlhatatlan írásmódja. A szereplők leírása, a helyszínek leírása egyszerűen tökéletes. Ez az, amiért ez a könyv letehetetlen, a tökéletes leírások. Viszont emellett a végét már megint eltalálta. Bár megnyugodhatunk egy-két dologban, mégis egy olyan véget írt nekünk, amitől megint felmerül a számomra már szokásos kérdés a köteteinél: Mikor jön már a következő rééééész??


Olvassátok el mindenképpen! :)


U.i.: Remélem tetszenek a képek :)

1 megjegyzés: