2013. november 18.

Elégedetten az élettel

Bár már jó ideje nem írtam Nektek, úgy döntöttem, hogy ma részben könyveket, részben pedig egy szerintem érdekes, különleges illetőt szeretnék bemutatni.
Anyumék október 31-ére beterveztek egy közös előadást hármunknak. Eleinte nem túlságosan rajongtam az ötletért, de mivel Anyum olyan lelkes volt, belementem.

Az előadó: Pál Feri atya.
Ti hogyan képzeltek el egy atyát?
Nekem azonnal egy alacsony, kicsit ducus, idősebb férfi jut eszembe, nagy szakállal, aki megpróbálja rám erőlteti a saját gondolatait, műnek ható történetek armadájával.
Ám egy magas, vékony, teljesen jól ápolt :) férfi jelent meg a színpadon tele energiával. Olyan volt, mint valami energiagolyócska, ami folyamatos mozgásban van. Mindenkit üdvözölt, és közölte, hogy sajnos rengeteg mondandója van, úgyhogy gyorsan bele is vág.

Bár már az első pillanattól szimpatikus volt, a mondandója, az előadói stílusa, az, ahogyan a nézőközönségével bánt, és ahogyan fent tartotta az érdeklődésüket... Hihetetlen volt! Olyan pozitív kisugárzása van, és tényleg annyi energiája végig az előadás alatt!
Az előadás két órás volt. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem egy másfél órás egyetemi előadás nagyon fárasztó dolog, bármennyire is jó a tanár, és élvezi azt, amit csinál, elfáradok. Ezután a kétórás előadás után nem éreztem magam fáradtnak, sőt, valahogy feltöltöttnek éreztem magam.

Az előadás címe: Elégedetten az élettel.
Beszélt arról, hogy ahogy a szabadságunk megnőtt az elmúlt évek, évtizedek során, az igényszintünk is folyamatosan megemelkedett vele együtt. A szabad döntéshozatal a veszteségtudat miatt egyre nehezebbé vált, mivel rengeteg lehetőség közül választhatunk.
Megemlítette az időnyomás kifejezést. Ha belegondolunk, nem tényleg mindent azonnal akarunk? Most rögtön?

Ám mégis mitől lehetünk elégedettek? Pál Feri atya négy kulcs mozzanatot említett.
          1) "Jobb a jónak elrontója."
          2) Döntéshozás és elköteleződés mellette
Erre a kettőre egy történetet hozott példának. Képzeld el, hogy bemész a telefonboltba, mert egy új készüléket szeretnél venni: a legokosabbat, legvékonyabbat, leggyorsabbat, legolcsóbbat. Mikor bánod meg először a vásárlást? Vagy már akkor, amikor kilépsz a boltból, mert talán a másik, amit ajánlottak, sokkal jobb lett volna, vagy épp 3 hét múlva, amikor ki jön a következő. :)
Veletek történt már ilyen?
          3) Hála.
A hála kulcsa = Nem én vagyok a világ közepe.
          4) Hosszú távú célok
Itt még egy történetet mesélt. Egy indiai fiú, és egy magyar srác hazafelé utaztak repülőn az Egyesült Államokból. Az út igen hosszú, így egyszer csak el kezdtek beszélgetni. Érdeklődtek ki miért megy haza. A magyar fiú a családjához, az indiai pedig házasodni ment. Ez máris egy újabb jó téma volt a beszélgetés folytatására. A magyar fiú azonnal elkezdte kérdezgetni, szereti e lányt, milyen a lány. Erre az indiai fiú annyit felelt, hogy nem tudja, mivel még nem találkoztak, mivel Indiában a házasságokat a család szervezi meg. A magyar srác erre teljesen megdöbbent és azt kérdezte: Hogy tudod elvenni, ha nem is szereted? Az indiai fiú pedig azt válaszolta: Lesz rá hatvan évem.

A következő nagyobb téma az előadáson maga az elégedettség volt. Mi az elégedettség?
          1, Az érzések, érzelmek átélése.
Egy újabb történet, ami számomra nagyon érdekes volt. :)
Örömolimpia a Gulágon. Ez a két szó nem sokszor szerepel együtt. Pál Feri atya mesélte, hogy egy férfitól hallott erről, aki túlélte a Gulágot. Azt mesélte, csak úgy sikerült túlélni, hogy minden napban megpróbált valami szépen találni, valami apró, de mégis valós örömöt. Ha egy Gulágon sikerült örömöt lelni valakinek, aki ott szenvedett, akkor talán mi is találhatunk a mindennapi életünkben, nem igaz?
          2, Elmélyülten, önfeledten tenni valamit.
          3, Az élet értelmét megtalálni.
          4, Az élet gyümölcseit, eredményeit meglátni.
          5, Olyan kapcsolatokat létesíteni, amiben úgy látom, hogy bármikor lehet rám számítani.

Az előadás utolsó nagyobb témája az volt, hogy: mi növelheti az életkedvünket? Ezt is négy mozzanat teszi lehetővé.
          1, Ha észrevesznek.
          2, Ha megbecsülnek.
          3. Ha törődnek velünk.
          4, Ha emberszámba vesznek.

Azért szerettem volna Nektek mesélni Pál Feri atyáról, és erről az előadásról, mert rám nagyon nagy hatással volt. Nemcsak az előadói stílus, hanem maga a téma is olyan volt, amit szerintem mindenkinek hasznára válna megismerni 

Ha van rá lehetőségetek, mindenképpen hallgassátok meg egyszer Pál Feri atyát élőben is! Teljesen mértékben megéri!
Bár már megjelentek könyvei is, sajnos még nem tudtam tőle olvasni, de mindenképpen szeretnék! Tervbe van véve! :) És az is biztos, hogy ezentúl lelkes hallgatója leszek én is az előadásainak, ahogyan a többi idősebb, fiatalabb és középkorú néző is az október 31-ei előadásról. :)

Puszi,
Patyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése