2013. május 29.

Vissza a gimibe! :)

Már nagyon régóta nem írtam... Nem azért mert lusta voltam, vagy mert éppen nem olvastam, csak egyszerűen nem akadt rá időm a vizsgaidőszakban. De ezt inkább hagyjuk is! Beszélni is szörnyű róla, hát még átélni...!
Szóval.
Nemrég volt a születésnapom. Igazából elég biztos voltam benne, hogy mit fogok kapni: könyvet. Végül is bejött... :) Egy gyönyörűűű Kindle e-book-ot kaptam! :) :D Ennek köszönhetően le tudtam tölteni olyan könyveket is, amikre már régóta fájt a fogam, ám laptopon utálok olvasni. Viszont ezt a kis csodát megszerettem :) Ami azt jelenti, hogy már elolvastam két könyvet is rajta, másfél nap alatt, amik közül most csak az egyiket szeretném bemutatni.
Hogy miért ezt a címet adtam a bejegyzésemnek most értelmet fog nyerni :)
A bemutatásra kerülő könyv nem más, mint Leiner Laura: Szent Johanna gimi - Kezdet című könyve :)
Ez a sorozat egy gimnáziumi osztály életét mutatja be, de gondolom erre ti is rájöttetek a címből. Én azért kezdtem el, mert már annyiszor láttam a molyon, hogy mindenki így imádja, úgy imádja, hogy fúrta az oldalamat a kíváncsiság! :)
A főszereplőnk, Rentai Reni "naplóját" olvashatjuk. Azért idézőjeles, mert nem teljesen igazi napló formátum, de ha az lenne, akkor szerintem nem is lehetne érteni.
Az elején nekem kicsit túl sok volt a név, pedig egy elég kis létszámú osztályról van szó: Gábor, Jacques, Ricsi,  Dave, Zsolti, Cortez, Robi, Andris, Kinga, Virág és persze Arnold.
Ők lennének a Szent Johanna gimi 9/b osztálya. 
Ahogy egyre jobban bemélyedtem az olvasásba, megismertem a szereplőket, a tanárokat, a diákokat és nem mellesleg a szülőket, minden értelmet nyert. Egyáltalán nem volt zavaros a sok név, meg a különböző órák, sőőt! Így az egész valódinak hat, bele tudja magát élni az ember, szerintem kortól-nemtől függetlenül :)
Bár nem tudnék kedvenc szereplőt mondani, Reniről mégis szeretnék egy kicsit külön beszélni.
Az anyukája noszogatására kezd bele a naplóírásba a gimnázium kezdete előtt nem sokkal. Mint szerintem mindenki ilyenkor, retteg, hogy milyen lesz az új iskolában, az új, teljesen idegen osztálytársakkal. (Totál megértem, mivel én a 30 fős osztályunkból ismertem egyetlen egy embert a gimi kezdetén, akivel előtte kb 5 évig nem is találkoztam!) Emellett még a gólyatáborba sem megy el, mert inkább otthon segít kipakolni az új házban. Így az első nap már mindenki más ismeri egymást az osztályban...
Ám minden jóra fordul, ugyanis Reni két nagyon jó barátra tesz szert: az emós Virágra és a zseni Arnoldra.
Elkezdődik tehát a suli. Az első könyv a 9. osztály első félévéig tart, majd a sorozat további részei is egy-egy félévet ölelnek fel. Azt hiszem, hogy gyomorszorító érzés lesz, amikor abba kell hagynom, és elengednem ezt a kis csapatot.. De ne szaladjunk ennyire előre!
Elég sok könyvre mondom, hogy jó, meg elolvasandó, illetve élőben sokszor megemlítem, hogy az egyik kedvencem... :) Ezzel Reni is így van. A legtöbb mű a kedvence lesz, amit a könyv során olvas :)
Viszont a könyvek és a tanulás mellett, Reni "igazi kamasszá" kezd válni (nem bírom az ilyen kifejezéseket, de a könyvben is így van, szóval...). Megjelenik a színen egy fiú, Cortez, vagyis Antai-Kelemen Ádám. Menő haj, menő cuccok, mélykék szemek, menő sérő, gördeszkázik, gitározok, perfekt angol, spanyol és francia. Szóval, összességében egy állati kúl srác :) Hogy hogyan alakul a kapcsolata Renivel? Erre még én is nagyon kíváncsi vagyok! :)
Hogy őszinte legyek, mindenki Cortezt bírja, vagyis úgy vettem észre, én viszont teljesen mértékben Arnold-fan vagyok. (Ha van ilyen klub, csatlakozom! :D) Hát, igen. Nekem nagyon szimpi, ahogy Renivel foglalkozik, amikor vitázik, ahogyan a dolgokhoz áll. Az elején kicsit furcsa volt, ahogy közeledett, de aztán egyre-egyre szimpibb lett. Bár Reni eléggé csak barátként néz rá, én még reménykedem :)
Összességében: Ez a sorozat is elolvasandó! De komolyan! :) Egyszerűen imádnivaló az egész! Nem azért mert gyerekes lenne vagy valami. Nagyon jó humora van, hatalmasakat nevettem rajta, de folyamatosan! Van benne rengeteg olyan jelenet, történés, amit szerintem sokan átéltünk, és így, kívülről szemlélve, inkább gáznak, vagy állati viccesnek tűnik... :)
Szóval egy teljesen hétköznapi lány és az osztálya elindul a felnőtté válás útján. Barátságok, tetszések, szerelmek, bukás közeli helyzetek, témazárók, puskázások teszik érdekessé Leiner Laura regényét, amit ha a kezedbe veszel, le sem tudod majd tenni! És ezt az egész sorozatra értem ám, nem csak az első részre ;)
Nem bírom annyira az ilyen feliratokat, de ezt fogadjátok meg:
Bár, hogy nyugodtak közben nem maradtok, azt garantálom! :D

Olvassátok el, nem fogjátok megbánni! Imádni fogjátok!

Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése