2016. augusztus 1.

Egy élmény elsejére

Elérkezett az augusztus is.
A nyár utolsó hónapja.
Nagy meleg, kánikula.
És egy igazi romantikus regény, amiről végre boldogan mesélek!

Őszintén szólva, nehezen kezdtem el olvasni.
Azt tudtam, hogy az írónő előző regénye, amit olvastam, elgondolkodtatott, új nézőpontokat tárt fel előttem, és megváltoztatta a hozzáállásom bizonyos kérdésekben.
Magával ragadott.
A téma, a fogalmazás, a karakterek, a néha elsütött vicces megjegyzések.
Mégsem vonzott számomra ismeretlen regénye.

Nem nyert meg annyira a borítója.
A fülszöveg első pár sora nem keltette fel az érdeklődésem - a többit pedig nem állt szándékomban elolvasni, mert biztos voltam benne, hogy a legtöbb történést feltárja előttem.
Aztán elolvastam a kis idézett értékeléseket a könyvön, amelyek - természetesen - a tökéletes regényt ráták elém. Ahogy minden könyv esetében.
Még mindig fenntartásaim voltak.

Egy nap, ahogy ültem a kanapén és azon járt az agyam Mit csináljak most?, eszembe jutott a regény, amit épp előző nap kaptam le a polcról, hogy megismerkedjem vele közelebbről. És elkezdtem olvasni.
Majd nem akartam letenni.

Jojo Moyes: Páros páratlan


Jojo Moyes az egyik kedvenc írónőm, a Mielőtt megismertelek óta. Az írói stílusa azonnal magával ragadott, beszippantott a karakterek életébe. Ha valami szomorú történt, görcsbe rándult a gyomrom, könnyek szöktek a szemembe. Ha épp egy humoros jelenet volt, a szám mosolyra húzódott, vagy épp halkan kuncogtam.

El is felejtettem már, milyen élvezet tőle olvasni.
Ám most emlékeztetett rá ezzel az írásával.

A Páros páratlan főszereplője, Jess Thomas, aki két gyerekével - lányával, Thanzie-vel, és örökbefogadott fiával, Nickyvel - él együtt kis otthonukban, meglehetősen nehéz körülmények között. Mióta férje elhagyta, Jess két munkahelyen áll helyt azért, hogy amit csak tud, megadjon a gyerekeinek.
Saját vállalkozása egy takarítócég, amely során barátnőjével együtt járják a város gazdag negyedének házait. Így ismerkedik meg Mr. Nichollsszal, aki egy szoftvercég alapítója és részvényese.

Ed Nicholls élete legszörnyűbb napjait éli meg, amikor kiderül: álmai nője, pontosabban egykori egyetemi szerelme, becsapta őt azért, hogy pénzt csaljon ki belőle. Ám nem ez fáj neki a legjobban, hanem az, hogy mindezzel bajba sodorta a cégét, valamint legjobb barátját is elvesztette.
Az ügyvédje tanácsára egy távoli városkában húzza meg magát. Egyik nap a takarítók pont egy nagyon fontos telefonhívás közben kopognak dolgozószobája ajtaján.
Így ismerkedik meg Ed a magabiztos Jess-szel.

Nicky legnagyobb problémája a másság: az iskolában csúfolják, megverik. Mindez addig fajul, hogy eddig este kórházba kell szállítani a sérülései miatt. Nem igazán akar beszélni a történtekről.

Thanzie matekzseni.
Ez okozza a bonyodalmakat.

A kislánynak felajánlanak egy ösztöndíjat a város neves magániskolájában. Ám Jess fizetése nem elég a tandíjra, Marty, a távol maradó férj pedig nem nyújt semmilyen anyagi segítséget neki. Az egyetlen megoldás egy olimpia, egy matematika olimpia, amit Skóciában rendeznek meg.

A dolgok alakulnak, és Mr. Nicholls azon kapja magát, hogy felajánlja a bajban lévő takarítónőnek és kis pereputtyának, hogy elviszi őket Skóciába - nem messze a szülői háztól, ahol beteg édesapját kell meglátogatnia.


Értékeljünk!

Miután pár oldalt tudtam olvasni a kanapén ülve, még nem fogott meg a regény.
Aztán a vonaton ülve hazafelé, úgy gondoltam adok neki még egy esélyt a tíz oldal után.
Két és negyed óra.
Elrepült.
Alig tudtam visszafogni magam, hogy ne nevessek fel néha hangosan.
Amikor szomorú rész volt, kirázott a hideg, és összeszorult a gyomrom. Néha úgy éreztem könny szökik a szemembe. 
Csak nem sírhatok a többi utazó előtt.

Őszinte leszek: régen olvastam már ennyire lelkesen, ennyire boldogan és egyszerre izgatottan, szomorúan.
Egyszerűen... Igazi élmény volt az olvasás.

Romantikus regény?
Igen.
Vannak benne nyálas részek?
Igen.
Ezek gagyivá teszik?
EGYÁLTALÁN NEM!

Komolyan mondom, romantika ide vagy oda, de ezt a regényt végre úgy tettem le, hogy az volt az első gondolatom, Igen!.

Engem megnyert!
És nagyon szívesen ajánlom a regényt mindazoknak, akik esetleg olvastak már Jojo Moyes tollából, mert biztos vagyok benne, hogy őket is elvarázsolja. Illetve azoknak, akik még nem olvastak az írónőtől, de szeretnének egy különleges családról olvasni, némi romantikával és egy imádnivaló kutya történetével megspékelve.

Puszi,
Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése