2015. április 2.

Libba Bray krónikák #2

A legutóbb már megismerkedtünk Libba Bray számomra legújabb sorozatának első részével.

The Diviners - A Látók

Főszereplőnk, Evie valamilyen különös képességgel rendelkezik, aminek köszönhetően egy tárgy megérintésével felfedheti annak titkait.
Egy kicsit hasonlít ez a "képesség" Helena Silence: Enigma című könyvének alapjára is, nem gondoljátok?

Másod-főszereplőnk pedig Memphis Campbell, aki, mint a későbbiekben kiderül ugyanúgy rendelkezik különleges képességekkel. 
Vagyis, hogy pontos legyek, rendelkezett. Édesanyja halála óta ugyanis minden energiáját arra fordítja, hogy öccsének, Isaiah-nak boldog életet biztosítson.

Szóval, kezdjük a boncolgatást! :)

Már eleve nehéz dolog manapság, hogy valaki teljesen új dolgot alkosson az ifjúsági regények terén.
Már eleve bátornak kell lenni ahhoz, hogy valaki íróként ki merjen állni az olvasók elé és felvállalja saját regényét.
Már eleve elképesztő kreativitást és képzelőerőt igénylő feladat a saját idősíkunkban játszódó történet írása, hát még mekkora kutatómunkát igényel az a mű, mely a nem túl távoli múltban játszódik?

1) A korszak
A könyv, ahogy már korábban is említettem az 1920-as években játszódik.
Az első fejezetekben rengeteg "kis csillagocskával" találkozhatunk, mivel Libba minden egyes nevet, eseményt megmagyaráz nekünk, amelyek talán ismeretlenek lehetnek a 21. századi fiatalok számára.
Ez egy szempontból pozitívum, egy szempontból negatívum.

Először is, rengeteg új, számomra például legtöbbször ismeretlen névvel, történéssel ismerkedhettem meg. Bár flapperekről hallottam már, a szokásaik, életszemléletük megismerése kifejezetten színes foltját képezte a regénynek.

Negatívum viszont az, hogy kicsit úgy éreztem, mintha csak azért lenne megadva a sok magyarázat, hogy ha már felkutatta, meg is mutasson mindent.
Ebből a szempontból Böszörményi Gyula magasabb színvonalú írást produkált a Leányrablás Budapesten regényében.

2) Terjedelem
Igen hosszú kötetről van szó szerintem. Emiatt párszor elő is fordult, hogy vissza kellett lapoznom, ő kicsoda?
Na és ő?
Ám a helyzet az, hogy engem nem zavart. Kifejezetten örültem egy kis agytornának!
Gondolkoznom kellett, hogy kivel hol találkoztam először, főleg amikor összefonódtak a főszereplők szálai.

3) Szereplők
Evie.
Még nem igen fordult velem elő, hogy egy főszereplőről ne tudtam volna véleményt alkotni, de Evievel ez a helyzet.
Volt, amikor szimpatikus volt, értettem a logikáját, örültem a kíváncsiságának, és drukkoltam a sikeréért.
De volt olyan is, amikor legszívesebben megdobtam volna egy párnával, hogy Vedd már észre magad!
Végső soron erősebben maradtak meg azok az emlékek, amikor idegesített. Mert, hogy ő ki akar tűnni a tömegből, és ezért mindenkinek bemutatja a képességét. Meg, hogy be akarja bizonyítani, hogy mennyire felnőtt már, és bátor, és... A! Fárasztó volt néha.
Ám mindig van egy de... ;)

Memphis.
Számomra úgy tűnt, ebben a kötetben inkább Evie van a rivaldafényben. Amikor Memphis bizonyos fejezetekben megjelent mindig szimpatikus, kedves, érdekes szereplőnek érződött.
Szívesebben olvastam volna, és még mindig szívesen olvasnék róla többet. :)
Nem azért, mert nagyon helyesnek képzeltem el, hanem mert egy értelmes karakter, igazi problémákkal, kihívásokkal, és hozzám közelebb álló gondolkodásmóddal.

4) Kapcsolatok
Na kérem szépen, ez egy érdekes dolog!
A könyv legizgalmasabb, legjobb, legérdekesebb része számomra ez volt!
Ahogyan Libba Bray a szereplők életútját összefonta, ahogy felfedte a régmúlt ismeretségek rendszerét, miközben a jelen szellemeivel harcoltunk a könyvben.

A kapcsolat Will és egy bizonyos Margaret Walker között.
A titkos szövetség John Hobbes és Mary White között.
Az ismeretség Memphis és Theta között.
Még sorolhatnám. :)
Ezeket a részeket imádtam! Amikor kezdett összeállni a kép...

És, hogy mi áll a gyilkosságok hátterében?
Ki követi el ezeket a szörnyűségeket?
Van e lehetőség a megállítására?

Valamint a legfontosabb:
Érdemes e elolvasni ezt a regényt?

Nemsokára jelentkezem a válaszokkal!

Puszi,
Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése