2019. március 4.

Riordan és az olimposziak

Számomra a sorozatok igazi agytornának bizonyulnak, amikor tegyük fel, egy fél év után pontosan vissza kell emlékeznem az előző részben lejátszódott mellékszál jelenetére, amire már akkor sem fektettem túl nagy hangsúlyt. 
Rick Riordan pedig az agytorna mestere. Aki olvasott már Percy Jackson regényt, jól tudja, mennyire szerteágazó egy-egy rész, milyen sok izgalommal és történéssel, csavarral, meglepetéssel.
Mindez az Olimposz hősei sorozatra is tökéletesen jellemző.

Az elveszett hős.
Neptunus fia.
Athéné jele.
Hádész háza.
Az Olimposz vére.

Egy időben el sem tudtam volna képzelni, hogy ilyen hosszú, vaskos köteteket olvassak, és cipeljek magammal mindenhová. Mostanra azt nem tudom elképzelni, miért ne tenném?


Az író stílusa egyszerű, de nagyszerű. 
Mondhatni frenetikus.
A folyamatos történések izgalomban tartanak, és rávesznek, hogy minden idegszáladdal az eseményekre koncentrálj. 
A sorozat különlegessége, hogy míg Perszeusz a görög mitológia titkai vezette be az olvasókat, ezek a részek feltárják a római mitológia elemeit, és a görög-római kapcsolatokat. Ez a könyv nem csak egy akció dús olvasmány, hanem egy igazi ismeretterjesztő kötet a legjobb fajtából.

Mindegyik rész képes volt akár hosszabb kihagyás után is visszaterelni a görög-római mitológia rejtelmeibe, Percy és Jászon kalandjaiba, a két ellentétes és mégis lényegi elemeiben egymást éltető kultúrák változatos világába.
Rengeteget tanultam.
Mindig is érdekelt a mitológia - szívesebben olvastam, mint bármelyik kötelezőt -, ám ez a forma sokkal megkapóbb és élvezetesebb, pedig azért a görög mitológia sem unalmas olvasmány!

A történet a valós mitológián alapul, és a kacskaringós, érthetetlen rokoni szálakat, ellentéteket, problémás ügyeket, amik az istenek között fenn állnak átláthatóbb, tisztább köntösbe helyezi. Fantasztikus élmény.
Én nagyon élveztem!

Egy olyan sorozat, amely eléri, hogy mindenütt olvass.
A buszon, a villamoson, a metrón, a vonaton, vagy épp egy finom reggeli kávé mellett.
Mert semmi nem tud megzavarni, ahogy Riordan világa beszippant.
(Engem még a tanárok sem zavartak...)

Ismerjétek meg az Olimposz hőseit!
Mindannyiukért megéri!

Puszi,
Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése