2018. január 26.

Royalék bekebeleztek

Mitől lesz jó egy könyv? 
Mitől letehetetlen egy regény?

Az Erin Watt írópáros úgy tűnik, megtalálta a kérdésekre a válaszokat, és közös erővel csigázzák fel olvasókörüket.

Használják a legtöbb ismert amerikai klisét.
- a szegény, hányattatott sorsú lány, aki képes vigyázni magára
- ugyanez a lány, akit felkarol egy ismeretlen jótevő
- a sanyarú múltú fiú, aki őrjítően szexi, izmos, okos, sportos (...stb.) + kő gazdag
- ugyanez a fiú, aki soha senki nem gondolt még komolyan kapcsolatot, de amikor meglátja a lányt, minden megváltozik bene
- ugyanez a fiú, akire mindenki hallgat, és habár a haverokkal szótlan, az említett lány közelében olyan nyálas, hogy már csöpögnek a lapok
- a barát, akinek gondjai vannak, de mindenki kedveli, mert egyszerűen cuki
És még sorolhatnám.

De akkor még mi a jó ebben a sorozatban?

Én is pont ezt kérdeztem magamtól, amikor a vonaton ülve elkezdtem olvasni az első részt, és két órán keresztül egyszerűen nem tudtam szabadulni tőle. Szó szerint faltam a lapokat.
Mert IGEN, igazi klisék sorozata az egész könyv, amelynek valószínűleg minden részét elő tudnánk kotorni egy másik, sikeres könyvből,
MÉGIS úgy vannak ezek a klisék összeállítva, olyan jó a nyelvhasználat, az időzítés,
hogy egyszerűen letehetetlenné válnak a könyvek. 
(Legalábbis az első kettő biztosan.)
És a könyv felosztásra is említésre méltó,
mert minden fejezet úgy ér véget, hogy folytatni kell.

Ez egy vérbeli Vörös Pöttyös a jelző minden előnyével.
Igen, lehet, hogy néha Ella idegesítő,
de nekem tetszik a neve.
Igen, lehet, hogy néha nem értem, hogy mit miért csinál,
de ezt a női logikára fogom.
Igen, lehet, hogy azonnal ki lehet találni a szerelmi szálakat.
Ám igen, tartogat csavart a történet.
Pontosítok: 
tartogat csavart a sorozat.

Minden klisé ellenére, ez a sorozat tényleg rendkívülinek ígérkezik.
Olyannak, ami beférkőzik a mindennapjainkba.
Olyannak, ami nem hagy nyugodni.

Kezdj bele Te is!
Puszi,
Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése