2016. november 8.

Piros, Európa, kiborg, vagyis...?

Sorozatból sorozatba keveredem.
Bár ez manapság már nem nehéz, amennyi sorozat megjelenik a különböző kiadók gondozásában.
Most épp egy második részt kezdtem el olvasni, amit még korábban sokszor emlegetett nekem a nővérem, de valamiért nem kezdtem bele.
Aztán egyik héten, mikor épp indultam volna a suliba, és már befejeztem a megnyerő Jackson fiú kalandjait, egy újabb olvasmány után kutattam. És megtaláltam Marissa Meyer Holdbéli krónikák című sorozatának második részét.
Míg az első rész főszereplője a kiborg köntösbe bújt Hamupipőke volt, a második rész egy másik régi mesebeli karaktert állított a reflektorfénybe.

Scarlet
Piroska és az Ordas Rend katonái

Amikor belekezdtem a könyvbe, még nehéz volt visszarázódni a görög mitológia mentes, technológiai újításokkal teli fantáziába, ahol Hamupipőke története egy kiborg testében születik ujjá, Piroska pedig falusi zöldségkihordással foglalkozik, ám kosár helyett, űrhajója van.

Bárki, akinek meséltem a könyvről, szó szerint hülyének nézett, azzal a felszólalással, hogy "hogy lehetne már Hamupipőke kiborg?".
Rendben, tényleg elég furcsán hangzik.
És nevetségesen.
Főleg az, hogy a cipő helyett...

Na, de a lényeg az, hogy habár furcsán hangzik, életidegennek tűnik Marissa Meyer fantáziaszüleménye, mégis olvastatja magát.

Scarlet egy igen heves vérmérséklettel megáldott lány, aki nagymamájával él egy dél-franciaországi kis faluban. Amikor nagymamáját elrabolják, a rendőrségben bízva várja megtalálását - ám cserben hagyják őt. 
Így saját kezébe veszi az irányítást: elindul, hogy megkeresse a nagymamáját, és kiszabadítsa a fogvatartók kezéből.
Útitársa, Farkas ilyen különleges egyéniség, aki habár meglett férfi, mégis hiányos tudással rendelkezik a világ dolgairól: például nem tudja, mi az a paradicsom.
___ ___ ___

És itt kicsit megállnék.
Farkas. 
Most komolyan? Nem lehetett volna kicsit fantáziadúsabb? Ez azért nem az X-men... Pedig körülbelül minden harmadik olvasásnál Farkas úgy tűnt fel előttem a könyv lapjain, mint Hugh Jackman, csak igazi karmokkal.
Ez kicsit rontott az összképen, hogy őszinte legyek.
Bírom Farkast (mind a kettőt), de a könyvbeli szereplőnek lehetett volna neve, mármint értelmes, normális, mint a Logan... Na, már megint Hugh...
Inkább lépjünk tovább! ;)
___ ___ ___

Miközben Scarlet történetét ismerjük meg, Cinder sem szorul háttérbe, és Kaito császár mindennapjai is górcső alá kerülnek.
Ám Cinder és Kai mellett megjelenik egy új szereplő, aki kaphatott volna több szerepet is, mert a könyv humorforrása volt. Thorne. A vicces megszólalásai, a különböző beszólásai mind-mind pont jókor lazították fel a történet néhol letargikus alakulását.

És Iko is visszatér.
Ő még mindig kedvenc. Igazi karakter. Gép létére.

A regény írásmódja, a történet, a kalandok és izgalmas alakulása a könyvhöz szegezett és nem akart elengedni. Két és fél órán keresztül a vonaton csak ültem és olvastam, nem számított, hányan beszélnek körülöttem, vagy hangoskodnak, miközben egymással kommunikálnak, mert teljesen kikapcsoltam.
Már-már a könyv részéve váltam.
Igen, volt olyan része, ami nem tetszett.
Viszont izgalmas második rész volt, ami nem sok sorozat esetében mondható el.
Tervben a következő rész elolvasása is! :)

Ám előtte egy újabb olvasmány van már az asztalomon.
Elég vastag könyv.
És ez is sorozat lesz.
Meg görög. ;)

Puszi,
Patyi ;)

U.i.: 
SPOILER!

Nem bírom ki, hogy ne írjak róla.
A szerelmi szál.
Nem, nem Pipőről van szó, őt most hagyjuk.
Scarlet.
Na az ő sztorijába annyira nem illet a szerelmi szál, és számomra annyira nyálas volt, és gagyi, és aaa! Nagyon nem tetszett sajnos. Olyan érzésem volt, hogy mi van? Ez most tényleg muszáj volt?

SPOILER VÉGE!


Na pá! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése