2015. január 13.

Egy zseniális karácsonyi ajándék

Nem nagyon szoktam karácsonykor könyvet kapni.

Anyumék azt állítják, nincs értelme, mivel minden könyvet kb két nap alatt elolvasok. Eleinte még próbáltam hevesen ellenkezni, de a helyzet az, hogy igazuk van. Imádok olvasni, és ha egy könyv jó, akkor annak nincs menekvés! :)

De a "nem-kapok-kariajinak-könyvet" sorozat most megtört.
Tesómtól kaptam egy könyvet. Nem is akármilyet!

Először is, a borítója nagyon szép! Azonnal magára vonja az emberek figyelmét.
Másodszor, angol nyelvű.
Harmadszor pedig, zseniális!

Dani Atkins: Fractured (Összetörve)

Dani Atkins bemutatkozó regénye igen különleges alaptörténettel rendelkezik.
Ez már a borítójáról is látszik.

Főszereplőnket, Rachelt egy számára feldolgozhatatlan trauma éri.
Az egyetem előtti, utolsó baráti találkozó ugyanis katasztrófába fullad. Egy autó száguld az étterembe, és dönt romba mindent.

Ám a szomorú részek előtt, ismerkedjünk meg a fontosabb szereplőkkel.

Rachel.
Élete nagy álma, hogy újságíró legyen. Kapcsolatban van egy Matt nevű, nagyon helyes, gazdag, és menő sráccal. Legjobb barátja, Jimmy, akivel már gyerekkoruk óta ismerik egymást, és aki egyáltalán nem jön ki Matt-tel.

Matt.
A gimnázium nagymenője, akiért minden lány odavan. Rachel pasija.

Sarah.
Rachel legjobb barátnője. Mindig, mindenben kitart a lány mellett. Vőlegényével, David-del már a esküvőre készülnek.

Jimmy.
Rachel legjobb barátja. A lányon kívül mindenki tudja, hogy szerelmes Rachelbe.

Történetünk tehát egy szörnyű balesettel kezdődik.
Az a bizonyos száguldó autó nem tudott megállni a becsapódás előtt. És pont Rachel és barátai asztalánál "tört be" az étterembe.

Itt kezdődik a regény első fele.
Rachel a mögötte lévő hatalmas ablak, székek és a nagy asztal közé szorul. Nem tud elmenekülni a száguldó autótól. Ám Jimmy minden erejét beleadva kiemeli a sokkos állapotban lévő lányt az asztal mögül, így megmentve az életét.
Ő viszont már nem tud hova menekülni. Az asztalon éri a becsapódás.
Életét veszti.

Rachel kórházba kerül. Bár túlélte a balesetet, arcán nyomott hagytak a történtek. A seb, amellyel minden nap szembe kell néznie a tükörben, Jimmy-re emlékezteti. A legjobb barátjára, aki az életét áldozta érte.
A rehabilitáció miatt nem mehet egyetemre.
A barátaival megszakítja a kapcsolatot, ugyanúgy ahogy véget vet a kapcsolatának Matt-tel.
Egyetlen támasza az életben Sarah marad.

A regény már az elejétől kezdve izgalmas.
Az első szál egy szomorú, mégis igen valóságosnak tűnő életet tár elénk.
Amikor a második szálhoz érünk, már minden tiszta szomorúság, félelem, és csalódás. 

Emiatt is nagyon nagy felüdülés a második rész.
Végre úgy tűnik, hogy valahol a dolgok valamilyen szinten jól alakultak, hogy nem minden rossz, nem minden negatív.

De mégis mik ezek a részek?
Rachel élete a baleset időpontjában úgy tűnik két részre szakadt. Egy szomorúbb és egy vidámabb részre.
Hogy erre van e magyarázat?
Sok megoldást megismerhetünk. Van természetfelettis, orvosi esetes.
Ám egyik sem fogható a végső megoldáshoz. A történet végéhez.

Mert a vége...
Meglepett.
Minden kis apró részlet összeállt.
És amikor minden a helyére kattant, akkor jött a leakadás
Nem megkönnyebbülő érzés lett úrrá rajtam a befejezéskor, hanem a leakadás, de tényleg. 
Teljesen megkukultam. (Nem mintha olvasás közben olyan sokat beszélnék, de szerintem értitek, mire gondolok.) 

Mert, ami történik, váratlan volt számomra.
Azok a dőlt betűs részek, amik kitöltik a kérdéses részeket, és mégis valamiféle űrt hagynak maguk után...

Először ez a "meglepetés-vég" nem is tetszett.
Emiatt is mentem át Apumhoz, és kezdtem el neki mondani a történéseket. Csak beszéltem, beszéltem neki az éjszaka kellős közepén. Elmeséltem, hogy a kedvenc részem az aftershave-s volt, meg a sziréna is milyen jól összeillett később a történtekkel.
És a sok beszéd közben, mialatt elmondtam a rengeteg érzelmet, amit átéltem, az izgalmakat, kétségeket, ráeszméltem, hogy ez a könyv zseniálisan van megírva.

Dani Atkins első regénye olyan mű, amit mindenkinek ajánlok olvasásra.
Nálam a KEDVENC listára került! :)
És alig várom, hogy egy újabb könyvet olvashassak az Ő tollából!

Zárásként pedig még egy utolsó gondolat.

A mű legfontosabb mondanivalója az, hogy bármi történik is velünk, mindenki számára lehetőség van egy boldog befejezésre, valamilyen szinten boldogra.
Ez a könyv Rachel happy ending-je, és én nagyon örülök, hogy a részese lehettem.

Puszi,
Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése