2013. július 11.

June, a született tehetség

A nemsokára bemutatásra kerülő könyv nem más, mint a Legenda trilógia második kötete. Marie Lu egy újabb letaglózó művet alkotott, amit lehetetlen volt számomra letenni, amikor pedig vége lett könnyek csorogtak végig az arcomon.
Alkoss róla saját véleményt!
Olvasd el Te is4

Helyszín: Amerikai Köztársaság

Történet:
Miután June megmenti Dayt a nyilvános kivégzéstől, menekülniük kell. Mivel Tess a Patriótákhoz csatlakozott, Day mindenképp az ő nyomára akar bukkanni, így elindulnak Las Vegas felé. Bár már az odavezető út sem felhőtlen, a fiú lábán található lőtt seb csak még nehezebbé teszi a céljuk: hogy megtalálják az ellenállók táborát. Végül szerencséjükre Kaede elébük jön, és elvezeti őket a titkos szállásukra.
A Patrióták vezetője, Razor feltételeket szab, hogy segítsen Day lábát megoperálni, majd megtalálni az öccsét, Edent. A feltétel pedig az, hogy csatlakozzanak hozzájuk, az ellenállókhoz.
Igent mondanak. A feladat, amit el kell végezniük: meggyilkolni az új Elsőt, Andent.
De tényleg olyan rossz ember az új vezető? Folytatja apja keménykezű diktatúráját vagy változásokat eszközölne a rendszerben? És mi történne a halála után? A Kolóniák átvenné a hatalmat? Az jobb vagy rosszabb helyzetet szülne?
Egy másik, számomra igen fontos kérdés: Day és June? Lehet e ilyen? Van e egyáltalán ilyen? A fiú egyszer távolságtartó, egyszer olyan hevesen csókolja Junet, mintha az lenne az utolsó csókjuk. Tessa sem könnyíti meg a helyzetét, folyamatosan a szerelme ellen próbálja fordítani őt. Vajon hogy dönt Day? Elég biztos e saját és June érzéseiben, hogy kitartson mellette?

Szereplők:
Day, June



"Day, a fiú az utcákról, akinek nincs semmije, csak a ruhája, amit visel, és a tekintetében izzó meggyőződés. A szívem az övé.
Maga a szépség, kívül belül.
Ezüst fénysugár a sötétségben.
Ő az én világosságom."

"Day magához húz, hogy összeér az orrunk.
- Szeretlek.
Nagyot dobban a szívem, a hangjában érezhető vágyakozás hallatán."



Tessa




"Tizenkét éves korom óta nap mint nap láttam őt, most pedig, néhány hetes távollét után, hirtelen rádöbbenek, hogy már nem az a tízéves gyereklány, akivel annak idején egy sikátorban összefutottam. Megváltozott. Idősebb lett."


















Kaede




"Semmit sem változott azóta, hogy találkoztam vele, mikor még azt gondoltam, hogy csak egy szőlőindákkal telitetovált csapos. Mielőtt megtudtam, hogy Patrióta."











Thomas, Jameson ezredes

Anden
Az Amerikai Köztársaság új Elsője.

Razor
A Patrióták vezetője, az Amerikai Köztársaság katonaságának oszlopos tagja.

Kedvenc:
Még mindig Ollie
A kiskutyából nagykutya lett, de még mindig hű társa June-nak. Őt használják fel a lány megkeresésére is, majd amikor összetalálkoznak olyan, mintha el sem váltak volna.

Értékelés:
Ahogy már a korábbi, a Legendáról szóló értékelésemben írtam, a mű két szemszögből íródott, így sokkal jobban meg tudjuk ismerni a szereplőket, az érzéseiket, a legféltettebb titkaikat. Ha lehetséges, én még jobban beleszerettem a két főszereplőbe, és teljes szívemből reméltem, hogy minden jóra fordul köztük.
Együtt örültem, és szomorkodtam velük. Azt hiszem, utoljára ilyen érzésem a Hamuváros olvasása közben volt. A gyomrom összeszorult a szomorú, fájdalmas részeknél, enni alig tudtam miatta. A könyvet letenni meg végképp nem.
Pozitívum: Az egész könyv szerintem úgy, ahogy van tökéletes. Engem megvett, az biztos. Tetszett a történet, voltak izgalmak, voltak felhőtlen pillanatok, bár kevés, és voltak igazi, életszerű részek is.
Negatívum: Tessa-t nagyon kedveltem az első részben, aranyos volt, és kedves, segítőkész. A második részben viszont nagyon unszimpatikus lett. Mintha nagyrészt csak saját maga érdekelte volna, és nem az, hogy akit szeret, boldog legyen. Lehet, hogy csak védeni akarta Dayt, ám valahogy negatív karakter lett a szememben.
Még két negatívum van, amik közül az egyik nem is igazán negatívum.
A végén elsírtam magam. Ez is régen fordult elő velem, utoljára ilyen nagyon Libba Bray: Az az édes, távoli harang című könyvén sírtam. Ha próbálok pozitívan hozzáállni, boldog lett a vége, mert kiderülnek a valós érzéseik egymás iránt, mármint June és Day érzései, de mégsem úgy, ahogy várnánk.
Az utolsó negatívum  pedig az, hogy a következő és egyben utolsó rész csak 2013. novemberében jelenik meg. Mi lesz addig velem? 
De jobb kérdés ez: Ha Day volt a Legenda, June a Született tehetség, ki lesz a Bajnok?
Szerezd be még ma!
Megéri! <3
Ha a helyetekben lennék, akkor én ezt a könyvet biztosan elolvasnám. Egy utópiát felvázoló regény, ami számomra egy valósághű jövőt ábrázol, és két fiatal harcát az országért, mely bár rengeteg szenvedést okozott nekik, mégis az otthonuk.
Tárd fel te is az Amerikai Köztársaság jövőjét, és csatlakozz June és Day mellé a harcban az életükért!

Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése