2013. július 16.

Vége a giminek... Az új kezdet néha nehéz

A blog lényege az, hogy elmondhatom a saját véleményem, a saját nézőpontomból mutathatok be egy könyvet. Ám van olyan, amikor egyszerűen nem tudok írni egy adott könyvről. Nem azzal van gond, hogy nincs véleményem, hanem egyszerűen úgy érzem, hogyha kiírom magamból az az jelenti, hogy tényleg vége van, elolvastam.
Eddig ezt elég jól tudtam kezelni, sőt, amikor megosztottam Veletek a gondolataim, jobban is éreztem magam. De az elhatározás most elég sokáig húzódott.
Nem is olyan régen, a vizsgaidőszak kellős közepén kezdtem el olvasni Leiner Laura igen híres könyvsorozatát, a Szent Johanna gimit. Tudtam, hogy milyen sokan imádják, de eleinte nem értettem miért. Voltak olyanok, akik azt mondták, hogy mivel nekik rossz volt a gimi, ezért nem olvassák el, vagy épp olyanok akik azért nem kezdték el, mert most ez a "menő". Az biztos, hogy sokat veszítenek, ha így gondolkodnak.
Az első hét részt le sem tudtam tenni. Minden egyes karakterbe beleszerettem, imádtam őket, és még most is oda vagyok értük. A nyolcadik, és egyben utolsó rész elolvasását pont emiatt próbáltam meg elidőzni. Asszem hagytam rá egy hónapot.
Ám a nyaraláson megint elkezdtem olvasni. Folytattam a nyolcadik könyv második felével. Aztán csak olvastam, olvastam, és vége volt.
Nem tudom leírni, hogy mennyire sajnáltam, hogy befejeztem. Lezárult minden szál nagyjából, mégis legszívesebben még olvastam volna. Az egész történet, az elképzelés, maga az osztály, teljesen magával ragadott.


Reni
, Virág, Kinga, Arnold, Dave, Zsolti, Cortez, Ricsi, Gábor, Jacques, Robi, Andris és persze Macu.
Ők azok, akik a szívemhez nőttek.

Az egész sorozat róluk szól. A gimis osztályról, elsőtől a végzős évig. Átélhetjük velük a legnehezebb napjaikat, Virág nagy átváltozását, Arnold elmenetelét, Robi és Andris hülyüléseit, Macu és Dave kütyümániáját, Reni és Cortez kapcsolatának alakulását, Jacques harcát az álmáért, Gábor szótlanságát, Kinga őrült megszállottságát, és Zsolti izomaggyá válását :)
Mindegyiküket pont annyira ismerjük meg, hogy teljesen odáig legyünk, meg vissza :)
Szóval, összességében, ez egy elolvasandó sorozat, nem csak tiniknek, hanem idősebbnek is, mivel így újra átélhetik a régi sztorikat, mert szerintem mindenki talál benne valami ismerőset.



Ami miatt mégis van negatív hatása a könyvnek, az szerintem az, hogy nyolc részből áll. Minden könyv van legalább 300 oldalas, és miközben olvasod, teljesen a megszállottjává válsz. Ha nem vagy elég óvatos, talán még abba a hibába is esel, hogy úgy érzed, az ő életük sokkal, de sokkal jobb, mint a tiéd.
Pedig ők csak kitalált karakterek.
A szereplők tényleg nagyon aranyosak, meg szerethetőek. Virág nagyon cuki, hogy ilyen kis bugyuta, meg mosolygós, és igazi művész. Mégis! Ha valaki alig tanul, alig érti a matekot, még kb azon is elgondolkozik, hogy milyen színű a banán, vagy hogy mi az a banán... Nem hiszem, hogy ilyen "sötétséggel" átmehet az érettségin. Ne értsetek félre, tényleg szeretem Virágot, az emósat is és a virágosat is :), csak szerintem lehetett volna kicsit valósághűbb.
Az, hogy valakinek beírják, hogy mi legyen az érettségi tárgya, ahogy Ricsinél a kémiát? Azt meg nem teljesen értem. Na mindegy.
Voltak még olyan dolgok, amiket nem értettem.
Például egy-két tanár. Elfelejtette hol tartanak, oké, ezt még megértem, mert rengeteg órájuk van, és általában mindenhol máshol tartanak. De hogy ne tűnjön fel neki, hogy még csak 10 perce tartja az órát, amikor azt mondják a diákok, hogy mindjárt csengetés?

Szóval. Maga az alap sztori tetszett, jó volt ilyen történetet olvasni, és talán a kevéske valótlan részleteknek, és szereplőknek köszönhetően valahogy majd túl tudom magam tenni ezen a sorozaton, és az agyamba vésődhet, hogy ez csak egy kitalált mese.
Mert, hogy őszinte legyek, szívesen megismerkednék mindegyik szereplővel, még Arnolddal is.

Ha úgy érzitek egy felüdítő, vicces, néhol szomorú sorozatot szeretnétek olvasni, amit egy nagyon is tehetséges magyar írónő írt, akkor kezdjetek bele a Szent Johanna gimibe. Nem fogjátok megbánni!

Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése