2013. március 31.

Cassandra Clare: A herceg

Már igen régóta várat magára a Pokoli szerkezetek trilógia második kötete, vagyis A herceg. :) Egy ideje elkezdtem olvasni, de sajnos nem volt időm befejezni, mostanáig.
Úgy gondoltam ezt az értékelést egy-két szereplő részletesebb bemutatásával kezdem.






Jem.
Bár a betegségével még mindig küzd, mindent megtesz azért, hogy ezt senki ne vegye észre rajta.  Vajon még megtalálhatják az ellenszert?
A kapcsolata Tessával igen sok dologban megváltozik. Csak azt nem tudtam biztosan, a lány hogyan reagál majd rá. Ti mire számítotok? Barátság vagy szerelem?








Will.
A könyv elején kiderül, miért olyan a fiú, amilyen. Csak egyetlen egy ember segíthet neki: Magnus. De miért pont most lett olyan fontos a változás?
"- Elveszíteni őt? - Magnus egyszerre megvilágosodott. Ültében kihúzta magát, és összeráncolta a homlokát. - Szóval mégis Tessáról szól ez az egész. Tudtam!
Will sápadt arcába hirtelen pír szökött. - Nem csak róla.
- De szerelmes vagy belé.
Will rámeredt. - Hát persze, hogy az vagyok."

Sikerülhet felszabadulnia? Elmondhatja az érzéseit valaha Tessának? De mi lesz, ha elkésik velük? Ha a lány már másba szeret bele? Ha elválnak útjaik?
Én drukkolok neki, mivel ebben a részben olyan rejtett érzéseiről szerezhetünk tudomást, ami szerintem közelebb hozzá őt az olvasóhoz... Vagyis az én szívemhez közelebb került, az biztos.




Magnus.
Mit is mondhatnék róla? Szerintem mindenki imádja őt a maga módján, mert egyrészt vicces, másrészt különleges szereplő, akiről, ha olvastuk a Végzet Ereklyéi sorozatot, háttérinfókkal is rendelkezünk - méghozzá nagyon jó háttérinfókkal. :) Ahogy a könyvben áll:
"Miért tűnik minden boszorkánymester gonosznak? Persze Magnus kivételével, de a lány úgy sejtette, Magnus számos szabály alól kivételt képez."


Tessa.
Eleinte kedveltem ezt a karaktert, ám a könyv vége felé közeledve, egyre jobban nem tudtam megérteni. Miért nem lehet minden kicsit egyszerűbb? Miért nem lehet egy ember egy emberbe szerelmes?
Az első részből arra következtethetünk, hogy Willbe szerelmes, bár a fiú nagyon megbántotta. De akkor mi van Jemmel? Csak észreveszi, hogy a fiú vonzódik hozzá. Akkor miért nem állítja le? Miért nem vallja be neki a Will iránti érzelmeit? Miért akarja egyáltalán elnyomni azokat az érzéseket? Mit érez igazából Jem iránt? Nem értem... Bármennyire is furcsa egy egyén Will Herondale, érződik a szavaiból, és a cselekedeteiből, hogy fontos neki a lány. Tessa mégis megkérdőjelezi nemcsak a fiú, hanem a saját érzéseit is.
Remélem tényleg igazán számít neki Jem... Ti kinek szurkoltok?





Még mesélhetnék Jessamine-ről, Nate-ről, Charlotte-ról, Henry-ről, Sophie-ról, vagy akár a Lightwood fivérekről, illetve bemutathatnám a legújabb szereplőnket, Cecily Herondale-t. Ám úgy gondolom, hogy bemutattam a legfontosabbakat, a három főszereplőt, illetve Magnust, mint a legkedveltebb karaktert, úgyhogy beszéljünk kicsit a sztoriról magáról.

A történet.
A könyvben először találkozhatunk a Klávé minden tagjával, megismerkedhetünk Will mélyen őrzött titkaival, Sophie érzéseivel, Tessa múltjával, Mortmain szövetségeseivel, Henry új találmányaival, Charlotte félelmeivel, Jessamine és Nate kapcsolatával, a Lightwood fivérek sorsával.
A regény izgalmas, fordulatokban gazdag, és mindig fenntartja a olvasó figyelmét. Most is számíthattok Will Herondale beszólásaira és Magnus vicces megjegyzéseire, így a párbeszédek sem unalmasak sosem :)
Amikor végre elég időm volt, hogy leüljek és elolvassam, nem keltem fel három órán keresztül az ágyból, csak olvastam és olvastam. Számomra letehetetlen volt.
Ám mindenképp a vége vitte a prémet! Minden könyvben fel kell építeni a történet izgalmait, hogy azok kiteljesedhessenek. Itt az utolsó 100 oldal leírhatatlanul idegtépő volt. Alig mertem elolvasni... Szurkoltam Henry-nek és Charlotte-nak, Willnek, valamilyen szinten Jemnek is, izgultam Sophie-ért, rettegtem Tessa választásától...
A vége? Tényleg ez a vége? Számomra elfogadhatatlan. Hol a következő réééééész?
A befejezés után éppenséggel már megrendeltem angolul, a héten megyek is érte, amint kinyit a könyvesbolt. Szerintem ez elég jól mutatja, milyen remek könyv is ez... :)

Hoztam nektek egy kis ízelítőt a könyvből, a trailert. Nem az igazi, de ez volt Cassandra Clare honlapján is.. Nézzétek meg!

Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődésedet a sorozat második része iránt. Véleményem szerint ez minden tekintetben sokkal jobb, mint Az angyal volt! Mindenképpen olvassátok el! Tényleg érdemes! Hihetetlenül jó könyv! :)

Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése